Prezentarea rezultatelor si a impactului activitatilor derulate in cadrul proiectul
Broşura Managementul de caz în probatiune
Broşura Mentoratul proces de insertie sociala
Broşura Munca neremunerata in folosul comunitatii
Broşura Programele de interventie din cadrul sistemului de probatiune
Pliant Activitatea de probatiune
Pliant Alegerea mea
Rezultatele activităților derulate în cadrul proiectului
Activitatea privind Dezvoltarea
unor instrumente specifice de management instituțional în probațiune
Rezultate:
Strategia de dezvoltare a
sistemului de probatiune
Planul de actiune
pentru implementarea strategiei de dezvoltare
Strategia de selectie
si recrutare a personalului
Procedura privind
coordonarea serviciilor de probatiune
Activitatea
privind Dezvoltarea unui set de standarde de lucru și a pocedurii aferente de evaluare a
implementării acestora, pentru îmbunătățirea funcționării sistemului de probațiune
Rezultate:
Standarde de lucru în probațiune elaborate
Procedură de evaluare a implementării standardelor de lucru elaborată
4 sesiuni de formare pentru personalul de probațiune (116 persoane formate, inclusiv formatori) organizate
Activitatea
privind Dezvoltarea unor standarde ocupaționale pentru personalul de probațiune și formarea de formatori
Rezultate:
Standarde ocupaționale
pentru educație și formare aferente celor două ocupații
(consilier de probațiune și inspector de probațiune) elaborate și
aprobate de Autoritatea Națională
pentru Calificări
Plan și
programă de formare (criterii pentru recrutare și
formare, evaluare și promovare) dezvoltate
Formare de
formatori pentru sistemul de probațiune organizată (1
sesiune de formare de formatori pentru 15 persoane și
atestare ca formator a
persoanelor instruite de către Autoritatea
Națională
pentru Calificări)
Activitatea
privind Dezvoltarea unei proceduri de lucru
bazată pe principiul managementului de caz
Rezultate:
Procedură de lucru privind principiile managementului de caz elaborată
Diseminarea în
format electronic a 1.500 materiale informative (broșuri/ghiduri)
procedură de lucru
8 sesiuni de formare pentru 193 persoane organizate (152
personal de probațiune și alți parteneri cu care colaborează serviciile de
probațiune)
Activitatea privind Crearea unui
program de tip Alegerea mea alternativ închisorii, adaptat particularităților sistemului românesc de probațiune și beneficiarilor săi
Rezultate:
Programul de tip
Alegerea mea pentru consumatorii de alcool/drog elaborat, pilotat și
integrat în practica serviciilor de
probațiune
Personalul de probațiune format
pentru implementarea programului de intervenţie (101 persoane
formate în 4 sesiuni de formare pentru
aplicarea programului, inclusiv pentru formarea de formatori)
Pilotarea programului de intervenție, în 6
servicii de probațiune (București, Ilfov, Brașov, Hunedoara, Suceava, Timiș)
Elaborarea și
tipărirea ghidului de aplicare a programului în 300 exemplare
Tipărirea a 2.000 materiale informative (pliante)
conținând descrierea programului
Activitatea
privind Dezvoltarea unui sistem de evaluare, monitorizare și măsurare a rezultatelor cu
privire la reabilitarea și reintegrarea persoanelor care au săvârșit infracțiuni
Rezultate:
Sistem de
evaluare, monitorizare și măsurare a rezultatelor cu privire la reabilitarea
și
reintegrarea persoanelor care au săvârșit infracțiuni
dezvoltat
Raport de
cercetare tipărit și diseminat în 1.750 exemplare
Activitatea
privind Elaborarea unui program de educație civică pentru a fi folosit de
către serviciile de probațiune în lucrul cu minorii față de care s-au dispus măsuri educative neprivative de libertate
Rezultate:
Program de educație
civică destinat minorilor dezvoltat
Formarea
personalului de probațiune pentru aplicarea programului prin derularea a 3
sesiuni de formare pentru 48 persoane,
inclusiv formarea de formatori
Pilotarea
programului de educație civică pe un număr de 26 minori condamnați la măsuri educative neprivative de libertate
Elaborarea unui
ghid pentru aplicarea programului
Activitatea privind Elaborarea unui
manual de probațiune
Rezultat:
Activitatea privind Promovarea
proiectului și a beneficiilor alternativelor la închisoare
Rezultate:
Promovarea noilor dispoziții penale în materia probațiunii
prin
organizarea a 18 sesiuni de
formare pentru 439 de persoane (personal de probațiune
și
specialiști din sistemul judiciar)
Materiale informative cu privire la noile coduri elaborate (broșura
de prezentare a sistemului de probațiune tipărită
în 4.500 exemplare)
Promovarea proiectului prin asigurarea vizibilității și
publicității conform Planului de Publicitate elaborat
Conștientizarea beneficiilor alternativelor la detenție și
a importanței activităților specifice
probațiunii
prin promovarea proiectului în cadrul celor 9 evenimente naționale
organizate în Timișoara, Cluj Napoca, Brașov, Focșani, Iași, Constanța, Pitești
și
București
Activitatea
privind Furnizarea unui program de mentorat pentru asistarea persoanelor
condamnate de etnie romă aflați sub supraveghere
Rezultate:
Activități
de mentorat derulate pentru
persoanele de etnie romă aflate în evidențele a 10 servicii de probațiune selectate
Materiale
informative tipărite și diseminate (500 exemplare pliante) conținând descrierea activităților
de mentorat
20 mentori recrutați
și
formați
pentru a deveni persoane de suport/ model pentru persoanele supravegheate
Traducerea în limba romani a unor
documente emise de către serviciile de probațiune și a materialelor privind implementarea activităților de mentorat
Activitatea privind Îmbunătățirea condițiilor de muncă pentru personalul de
probațiune și a funcționării sistemului de probațiune prin asigurarea unor dotări adecvate
Rezultate:
Condiții
de lucru îmbunătățite
pentru personalul de probațiune (achiziții
de echipament IT,
mobilier, sisteme de alarmă, reportofoane, camere video, camere foto, ecrane de
proiecție, videoproiectoare și alte dotări)
42 servicii de
probațiune
și
Direcția
Națională
de Probațiune
dotate cu mobilier și echipament tehnic
9 sedii locale (Serviciile
de Probațiune Arad, Caraș Severin, Bistrița Năsăud, Brașov, Botoșani,
Hunedoara, Iași, Vaslui,
Timiș) și sediul DNP
renovate
Rezultatele proiectului, sumarizare:
4 instrumente de management
3 noi
programe de lucru
3 seturi de
standarde
15 formatori
1 procedură
privind managementul de caz
1 cercetare
1 manual
917 participanți
la sesiuni de formare profesională
9 evenimente de
promovare
13 broșuri,
2 ghiduri, 7 pliante de
prezentare
1 software
pentru evaluarea riscului de recidivă și bază de date
10 sedii de
servicii și sediul DNP reabilitate
Conditii de
lucru imbunatatite in 42 SP-uri si DNP, prin achizitiile efectuate